fbpx

TOYOTA GAZOO Racing gotowe na Rajd Dakar 2023

main_image

Trzy samochody Toyota GR DKR Hilux T1+ startujące w Rajdzie Dakar 2023 są gotowe do wyścigu. Trasa 45. edycji najtrudniejszego wyścigu przełajowego świata składa się z 14 odcinków, a celem zespołu TOYOTA GAZOO Racing jest obrona tytułu mistrzowskiego.

Zespół TOYOTA GAZOO Racing jest w końcowej fazie przed Rajdem Dakar 2023. Mechanicy wyprodukowali już trzy egzemplarze Toyoty GR DKR Hilux T1+ oraz przed przeprowadzeniem administracyjnych testów odbiorczych, które potwierdzają pełne przygotowanie rajdu. Zostało niewiele czasu. 31 grudnia odbędzie się 11-kilometrowy prolog, który zadecyduje o pierwszym starcie z 14 etapów tegorocznego rajdu. Rozpoczyna się 1 stycznia.

second_image

45. Rajd Dakar Zespół TOYOTA GAZOO Racing składa się z doświadczonych załóg. Na czele zespołu stoją zeszłoroczni zwycięzcy Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel. Katalończyk ma na swoim koncie już cztery zwycięstwa w Dakarze, z czego połowę odniósł za kierownicą rajdowych samochodów Toyoty. Inne godne uwagi postacie to 20-krotny uczestnik Rajdu Dakar Giniel de Villiers wraz z kartografem Dennisem Murphym. Reprezentant RPA wygrał rajd w 2009 roku, siedem razy stawał na podium i tylko raz finiszował poza pierwszą dziesiątką. W trzeciej Toyocie GR DKR Hilux T1+ zobaczymy duet Henka Lategana i Bretta Cummingsa, dla którego to już trzeci start w Rajdzie Dakar.

Toyota GR DKR Hilux T1+ na najtrudniejszy rajd Dakar Model

Toyota GR DKR Hilux T1+ opracowany przez TOYOTA GAZOO Racing okazał się wyjątkowo udanym rajdem. samochód w pierwszym roku rywalizacji. Zwycięstwo w Rajdzie Dakar w 2022 roku, Mistrzostwa Świata W2RC zdobyte przez Al-Attiyah – Mistrzostwa Republiki Południowej Afryki Baumela i De Villiersa potwierdziły, że jest to samochód szybki i niezawodny. Gotowy na nadchodzący Rajd Dakar 2023, Hilux jest jeszcze bardziej dopracowany i niezawodny, co jest szczególnie ważne, ponieważ trasa będzie bardzo wymagająca.

Co najmniej 14 etapów czeka na zawodników, którzy przemierzą Półwysep Arabski z zachodu na wschód – od wybrzeża Morza Czerwonego po Zatokę Perską. To najdłuższy rajd Dakar od 2018 roku, kiedy odbył się w Argentynie, Boliwii i Peru. Dodatkowo organizatorzy zaplanowali trasę w taki sposób, aby kierowcy i piloci byli wysyłani do najdalszych tzw. Empty Quarter, piaszczysta pustynia w południowo-wschodniej Arabii Saudyjskiej. Dodatkowym wyzwaniem jest ogłoszenie dnia odpoczynku dopiero po ośmiu dniach rywalizacji. Ponadto w środku etapów pośrednich nie ma stacji benzynowych.

Zawodnicy wystartują 1 stycznia z tak zwanego obozu morskiego na północno-zachodnim wybrzeżu Arabii Saudyjskiej do Hail, następnie dalej do Al Duwadim przed przybyciem do Rijadu po ośmiu dniach zawodów. Po dniu odpoczynku udają się na wschód do Haradhi, a ich kolejnym wyzwaniem jest maraton na pustyni. Rajd zakończy się 15 stycznia w Ad-Dammam.

Sprawdź omawiane modele

Toyota Hilux

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą