GR SPORT najpopularniejszą wersją Toyoty C-HR
Nawiązująca do sportowych osiągnięć TOYOTA GAZOO Racing najwyższa wersja wyposażenia GR SPORT jest w tym roku najpopularniejszą konfiguracją stylowego crossovera Toyota C-HR. Linia GR SPORT, wzbogacająca ofertę modeli Yaris, Corolla, Toyota C-HR i Hilux, jest inspirowana sportowymi modelami GR opracowanymi przez TOYOTA GAZOO Racing, czyli motorsportowy dział Toyoty.
Najpopularniejszy kompaktowy crossover w Polsce
Toyota C-HR to najchętniej kupowany kompaktowy crossover w Polsce, którego popularność opiera się na trzech filarach. Pierwszym z nich jest wyróżniająca się, atrakcyjna stylistyka, drugim dwa napędy hybrydowe do wyboru, które dobrą dynamikę łączą z niespotykaną oszczędnością, zaś trzecim – świetne właściwości jezdne wynikające z bardzo sztywnej konstrukcji TNGA, precyzyjnego układu kierowniczego i zawieszenia wielowahaczowego przy tylnej osi. Toyota C-HR, oferowana w Polsce wyłącznie w wersjach hybrydowych, konsekwentnie utrzymuje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów na naszym rynku. Obecnie model jest dostępny w salonach Toyoty, oferując duży wybór konfiguracji i atrakcyjne terminy realizacji zamówień.
GR SPORT najchętniej wybieraną wersją Toyoty C-HR
Salony Toyoty zebrały od początku roku 3 990 zamówień na Toyotę C-HR. Z tej liczby najwięcej, bo 37% egzemplarzy jest skonfigurowanych w wersji GR SPORT. Jest to wzrost rok do roku o 9 punktów procentowych. Drugą najpopularniejszą odmianą jest odświeżona w tym roku wersja Style, występująca w 28% zamówionych samochodów.
Toyota C-HR GR SPORT wyróżnia się specjalnie zaprojektowanym przednim pasem, z przyciemnionym wnętrzem kloszy lamp, grillem w kolorze ciemnego chromu oraz nowym, sportowym przednim spojlerem. We wnętrzu deska rozdzielcza została wykończona listwą dekoracyjną w kolorze Platinium Pearl, a na skórzanej tapicerce Black Alcantara zastosowano przeszycia czerwoną i szarą nicią, które nawiązują do kolorystyki TOYOTA GAZOO Racing.
Za emblematem GR SPORT na klapie bagażnika kryją się nie tylko zmiany stylistyczne. Toyota C-HR GR SPORT otrzymała przeprojektowane zawieszenie i układ kierowniczy, które jeszcze lepiej wykorzystują potencjał sztywnej konstrukcji na platformie TNGA i zapewniają dynamiczne prowadzenie. Auto ma także unikalne 19-calowe felgi aluminiowe GR SPORT z wysokiej jakości oponami Continental Premium Contact 6 (225/45), które zwiększają przyczepność przedniej osi i sztywność na zakrętach. Nowe opony są lżejsze niż pozostałe opcje ogumienia dostępne dla tego modelu i nie zwiększają zużycia paliwa i emisji CO2 pomimo dużej średnicy kół.
Stylowy crossover do miasta
Toyota C-HR wniosła do segmentu kompaktowych SUV-ów i crossoverów zupełnie nowe podejście do stylistyki i właściwości jezdnych. Auto wyróżniało się odważną, sportową stylistyką, podkreśloną opadającą linią dachu w stylu coupe i dużymi kołami, a także pewnym prowadzeniem na poziomie kompaktowych hatchbacków i bogatym wyposażeniem. Samochód został zaprojektowany z myślą o kierowcy i czerpaniu przyjemności z prowadzenia – stąd wzmocniona konstrukcja i dopracowane zawieszenie zapewniające pewne pokonywanie zakrętów, dostępny dynamiczny napęd hybrydowy 2.0 o mocy 184 KM, wnętrze podporządkowane kierowcy z konsolą centralną zwróconą w jego stronę oraz opcjonalne wysokiej jakości nagłośnienie Premium Audio JBL z 8 głośnikami i subwooferem, specjalnie opracowane do tego modelu, które jest efektem ścisłej współpracy projektantów wnętrza auta i specjalistów marki JBL.
Toyota C-HR ze 184-konnym napędem hybrydowym 2.0 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,2 s, a jego średnie zużycie paliwa wynosi od 5,3 l/100 km. Podstawowy napęd hybrydowy 1.8 ma moc 122 KM i zużywa od 4,8 l/100 km. Obie odmiany napędowe mają w standardzie automatyczną przekładnię. Toyota C-HR jest dostępna w 4 wersjach wyposażenia i 19 wariantach kolorystycznych nadwozia, w tym 9 dwukolorowych kompozycjach nadwozia, które można dodatkowo urozmaicić kolorowymi nakładkami na lusterka, dolną część drzwi i obramowanie świateł przeciwmgielnych, dostępnymi dla wszystkich wersji.