fbpx

Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid - zaskakujący zasięg

main_image

Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid posiada najmocniejszy napęd drugiej generacji bestsellerowego crossovera. Dzięki nowoczesnym technologiom optymalizującym zużycie energii jest to jednocześnie najbardziej ekonomiczna opcja, pozwalająca na przejechanie nawet 66 km w trybie EV.

Od debiutu w 2017 roku europejscy klienci kupili prawie 900 000 egzemplarzy Toyoty C-HR. Dzięki unikalnemu designowi, dynamicznym właściwościom jezdnym i wysokiej jakości model zrewolucjonizował segment C-SUV i przyciągnął do salonów Toyoty wielu nowych, wymagających klientów.

second_image

Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid idzie o krok dalej i łączy w sobie wyjątkowy styl, komfort jazdy i najwyższej klasy wydajność. Dystans przejechania w trybie EV na jednym ładowaniu wynosi aż 66 km w cyklu mieszanym (wg WLTP), co pozwala na codzienną jazdę bez zużycia paliwa i emisji spalin. Kiedy energia się wyczerpie, system automatycznie włącza tryb hybrydowy, w którym samochód zasilany jest benzyną i energią odzyskiwaną podczas hamowania. Sprawne działanie układu kierowniczego zapewnia najnowsza technologia hybrydowa Toyoty.

Hybrydowy układ napędowy typu plug-in Toyoty C-HR składa się z 2-litrowego silnika benzynowego o mocy 152 KM. (112 kW) i silnik elektryczny o mocy 163 KM. (120 kW) i dużą mocą. – wysokowydajny akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh. Całkowita moc układu wynosi 223 KM (164 kW), co pozwala na przyspieszenie od 0-100 km/h w 7,4 sekundy.

Technologie, które zwiększają zasięg auta

Toyota C-HR Plug-in Hybrid została opracowana tak, aby wykorzystać większość funkcji hybrydy typu plug-in. W celu zmniejszenia zużycia energii i wydłużenia pracy w trybie EV zastosowano system klimatyzacji i ogrzewania wyposażony w pompę ciepła, która odprowadza do wnętrza ciepło wytwarzane przez silnik i otoczenie.

Dzięki systemowi Predictive Efficient Drive możesz efektywniej wykorzystać dodatkowy napęd hybrydowy i zmniejszyć zużycie paliwa. We współpracy z wbudowaną funkcją nawigacji i geofencingu, samochód uczy się ekonomicznej jazdy i doboru optymalnego trybu jazdy na podstawie wykryć GPS i zachowania kierowcy. System uwzględnia także warunki na trasie, natężenie ruchu i ukształtowanie terenu. Optymalizuje zużycie baterii, analizując zaplanowaną trasę i automatycznie przełączając się między trybem elektrycznym i hybrydowym, aby zapewnić maksymalny zasięg w trybie EV w obszarach o wolnym ruchu.

Funkcja Regeneracja Boost pozwala na jazdę samochodem głównie z pedałem gazu, jednak pedał hamulca używany jest jak najrzadziej. Trzy poziomy odzyskiwania energii pozwalają systemowi dostosować się do warunków ruchu drogowego, przy czym do 80% hamowania odbywa się na najwyższym poziomie bez naciskania pedału hamulca.

Szeroki zakres jazdy i trybów jazdy

Napęd nowej Toyoty C-HR Plug-in Hybrid działa w czterech trybach – elektrycznym (EV), hybrydowym (HV), elektrycznym hybrydowym (EV/HV) i trybie ładowania akumulatora. Tryb EV włącza się automatycznie po uruchomieniu samochodu. Jeśli kierowca nie wybierze innego trybu, samochód będzie jeździł bezemisyjnie do momentu osiągnięcia minimalnego poziomu naładowania akumulatora w trybie EV. Tryb elektryczny działa na pełnych obrotach, nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy.

W trybie EV/HV samochód porusza się głównie na samym silniku elektrycznym, który uruchamia również silnik spalinowy, aby zoptymalizować zużycie energii tylko wtedy, gdy potrzebna jest większa moc.

Tryb hybrydowy utrzymuje stały poziom naładowania akumulatora i włącza się automatycznie po wyczerpaniu zasięgu elektrycznego. Kierowca może go także włączyć ręcznie. Wybranie trybu ładowania zwiększa poziom energii akumulatora podczas jazdy silnikiem benzynowym.

Niezależnie od trybów jazdy, można wybrać także tryby jazdy Normal, Eco i Sport, znane z większości hybryd Toyoty i hybryd typu plug-in. W nowej Toyocie C-HR możesz także ustawić niestandardową kombinację elementów sterujących układem napędowym, kierowniczym i klimatyzacją oraz zapisać je w pamięci systemu, aby móc je włączyć w dowolnym momencie.

Ładowanie baterii samochodu

Ładowarka o mocy 6,6 kW może naładować akumulator od 0 do 100% w niecałe 2,5 godziny przy użyciu stacji Wallbox i kabla trójfazowego. Za pomocą standardowego kabla typu 2 możliwe jest również ładowanie z domowego gniazdka.

Aplikacja na telefon MyToyota umożliwia zdalne rozpoczynanie i zatrzymywanie ładowania akumulatora, gdy samochód jest podłączony do ładowarki. Aplikacja pokazuje także poziom naładowania baterii oraz dostępny zasięg. Kierowca może także ustawić harmonogram ładowania tak, aby rozpoczynał się automatycznie o wybranej godzinie, np. w nocy, gdy ceny energii są niższe.

MyToyota oferuje także dostęp do sieci ładowania Toyoty, jednej z największych sieci ładowania pojazdów elektrycznych w Europie. Użytkownicy mogą wyszukiwać stacje ładowania i wyświetlać w czasie rzeczywistym informacje o dostępności, szybkości ładowania i wtyczkach. Opcjonalna subskrypcja umożliwia użytkownikom korzystanie z usług rozliczeniowych i płacenie za nie za pośrednictwem aplikacji.

Sprawdź omawiane modele

Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid Toyota C-HR

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą