fbpx

Toyota Corolla Cross H2 Concept - crossover z silnikiem spalinowym

main_image

Propotyp bezemisyjnego crossovera z silnikiem spalinowym

Toyota prezentuje prototyp Corolli Cross H2 Concept, który posiada wodorowy silnik spalinowy. Został przetestowany i udoskonalony w ekstremalnych warunkach wyścigów długodystansowych. Samochód otrzymał 1,6-litrowy, 3-cylindrowy, wysokociśnieniowy silnik z bezpośrednim wtryskiem wodoru, wywodzący się ze sportowych zbiorników wodoru GR Corolla H2 i Toyota Mirai.

Prototyp zachowuje pełną funkcjonalność serii Corolla Cross, oferując przestronną 5-osobową kabinę i duży bagażnik. Koncepcja została opracowana z myślą o możliwej produkcji seryjnej. Samochód jest obecnie udoskonalany za pomocą rzeczywistych testów i narzędzi cyfrowych, a Toyota wkrótce rozpocznie zimowe testy w północnej Japonii.

Oprócz udoskonalania technologii napędów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku, Toyota jednocześnie rozwija nową technologię wewnętrznego spalania silnika wodorowego, aby uświadomić sobie możliwe zalety tego rozwiązania. Należą do nich możliwość wykorzystania istniejących technologii napędowych, brak emisji dwutlenku węgla podczas jazdy, krótkie czasy napełniania wodorem oraz znaczne ograniczenie zapotrzebowania na trudno dostępne i drogie pierwiastki, takie jak lit, kobalt i nikiel. Silniki wodorowe mogą prowadzić do szybkiej redukcji emisji dwutlenku węgla w samochodach poprzez wprowadzanie stosunkowo niewielkich zmian w silnikach spalinowych już produkowanych seryjnie i dalsze wykorzystywanie istniejących samochodów i fabryk części.

Toyota szacuje, że firma wykonała do tej pory około 40% prac związanych z komercjalizacją samochodów napędzanych wodorem, takich jak Corolla Cross H2 Concept. Nie wiadomo, czy ta technologia osiągnie poziom na tyle zaawansowany, aby można ją było zastosować w seryjnie produkowanych samochodach drogowych, ale nie ma wątpliwości, że znajdzie zastosowanie w sportach motorowych.

second_image

Sprawdzony w sportach motorowych silnik wodorowy

GR Corolla H2 jest prototypem sportowego silnika spalinowego typu hot hatch, którego trwałość i wydajność została przetestowana przez Toyotę podczas wyścigów wytrzymałościowych Super Taikyu w Japonii. Samochód brał udział we wszystkich rundach sezonu 2022 i był prowadzony przez Morizo ​​aka Akio Toyoda. Prezes Toyota Motor Corporation i entuzjasta sportów motorowych regularnie startujący w rajdach i wyścigach przez cały sezon doskonalił auto.

W sierpniu tego roku GR Corolla H2 była testowana na drogach publicznych w Belgii, gdzie samochód wodorowy GR Yaris H2 jeździł na trasie Rajdu Belgii jako samochód przedstartowy dla zawodników walczących o punkty WRC. .

Regularne uczestnictwo w sportach motorowych przyspiesza rozwój i atrakcyjność GR Corolla H2. W ciągu jednego sezonu Toyota Super Taikyu zwiększyła moc silnika wodorowego o 24% i moment obrotowy o 33%, osiągając poziom osiągów konwencjonalnego silnika benzynowego. Ponadto zasięg działania samochodu został zwiększony o około 30%, a czas tankowania został skrócony z około pięciu minut do półtorej minuty.

Toyota zajmuje się technologią wodorową nie tylko w zakresie jej wykorzystania, ale także współpracuje z innymi firmami w zakresie ekologicznej produkcji i transportu wodoru. Uczestnictwo w sportach motorowych to także dobra okazja do przetestowania technologii i łańcuchów dostaw w tych obszarach.

Szeroka gama technologii energetycznych przyspieszających redukcję emisji dwutlenku węgla

Rynek motoryzacyjny zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego Toyota opracowuje różne technologie układów napędowych o niskiej i zerowej emisji i stopniowo wprowadza je do coraz większej gamy pojazdów. Dzięki tej strategii marka może oferować swoim klientom samochody najlepiej odpowiadające ich potrzebom i pomagać w wyborze pojazdów najbardziej przyjaznych dla klimatu. Według Toyoty jest to najpewniejszy sposób na osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r.

Obecnie oferta zelektryfikowanych samochodów Toyoty obejmuje ponad 60 modeli hybrydowych i hybrydowych typu plug-in, elektrycznych i zasilanych baterią. Marka jest reprezentowana na ponad 170 rynkach i sprzedaje rocznie ponad 10 milionów samochodów, więc dostosowanie gamy modelowej do potrzeb i możliwości klientów, tak aby już dziś mogli modyfikować swoje pojazdy o niższej emisji, znacząco ogranicza emisję CO2. na całym świecie.

Toyota jest głęboko przekonana, że ​​jest zbyt wcześnie, aby koncentrować się tylko na jednej bezemisyjnej technologii jazdy, dlatego rozwija technologię wodorowych ogniw paliwowych i silniki spalinowe równolegle z pojazdami typu BEV. Jednocześnie firma dokonuje wielomiliardowych inwestycji w celu zwielokrotnienia zdolności produkcyjnych akumulatorów samochodowych i badań nad nowymi technologiami akumulatorów.

Sprawdź omawiane modele

Toyota Corolla Cross Toyota GR Yaris

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą