fbpx

Wodorowy Hilux - bezemisyjny pick-up z elektrycznym napędem

main_image

Celem projektu Toyota Motor Manufacturing UK jest zbudowanie elektrycznego, bezemisyjnego pojazdu terenowego z wodorowym ogniwem paliwowym drugiej generacji. Pierwszy prototyp Hiluxa z silnikiem wodorowym zostanie ukończony w 2023 roku w zakładach TMUK w Burnaston. Po fazie testów firma wprowadza samochód do produkcji w małych seriach. Projekt wodorowego Hiluxa daje możliwość zastosowania technologii ogniw paliwowych Toyoty w zupełnie nowym, dotychczas niezbadanym segmencie samochodów. SUV-y służą wielu branżom i pojedynczym usługom, które potrzebują praktycznych i niezawodnych samochodów o zerowej emisji, aby wdrożyć swoje strategie redukcji emisji dwutlenku węgla.

Prototypowa Toyota Hilux będzie wyposażony w podzespoły silnika Toyoty Mirai drugiej generacji. TMUK zrealizuje projekt przy wsparciu eksperckim zespołu badawczo-rozwojowego Toyota Motor Europe. Dzięki temu brytyjscy inżynierowie Toyoty będą mogli w przyszłości prowadzić prace rozwojowe nad nową generacją silników wodorowych.

second_image

Toyota Hilux – prace nad wodorową wersją samochodu

Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) otrzymała fundusze od rządu brytyjskiego na opracowanie wodorowej wersji Hilux. W ubiegłym roku firma TMUK złożyła wniosek o dotację od brytyjskiego przemysłu samochodowego oraz finansowanego przez rząd Advanced Propulsion Center (APC), które finansuje projekty badawczo-rozwojowe w zakresie niskoemisyjnych i bezemisyjnych technologii napędowych. W projekcie biorą udział brytyjskie organizacje Ricardo, European Thermodynamics (ETL), D2H i Thatcham Research, skupiające inżynierów i innowacyjnych ekspertów z różnych dziedzin technologii, ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wielka Brytania jest jednym z kluczowych rynków dla pick-upów i ważnym rynkiem dla Toyoty. Finansowanie APC stanowi ogromną szansę na opracowanie bezemisyjnego samochodu w bardzo ważnym segmencie rynku. Chcielibyśmy podziękować rządowi Wielkiej Brytanii za wsparcie, które przyspieszy realizację celu dekarbonizacji transportu” – skomentował Matt Harrison, CEO Toyota Motor Europe.

Dekarbonizacja w oparciu o różne technologie napędowe

Pomysł opracowania bezemisyjnego samochodu wodorowego Hilux jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów zgodnie z 25-letnią strategią Toyoty polegającą na wykorzystaniu różnych technologii napędowych do poruszania się w procesie odchodzenia od paliw kopalnianych.

W 1996 roku Toyota zaprezentowała trzy prototypy z alternatywnymi trybami pracy – hybrydowy, elektryczny na baterie i elektryczny na wodorowe ogniwa paliwowe. A zaledwie rok później uruchomiła dwie z tych trzech zelektryfikowanych stacji. Wraz z pierwszym masowo produkowanym samochodem hybrydowym, Toyotą Prius, firma rozpoczęła ograniczoną dystrybucję RAV4 EV, opartego na tradycyjnej Toyocie RAV4 pierwszej generacji. Samochód, który według EPA miał moc 68 KM i przebieg 153 km, produkowany był przez 6 lat i przez cały ten czas zainteresowanie klientów przewyższało podaż. Kolejny model RAV4 EV, oparty na RAV4 trzeciej generacji, ma silnik elektryczny o mocy 156 KM. i baterię o pojemności 41,8 kWh, co daje średni zasięg 166 km wg EPA.

W 2012 roku, w związku z premierą Priusa Plug-in Hybrid, Toyota rozszerzyła swoją ofertę o system hybrydowy z możliwością ładowania akumulatora z sieci. Jednak od 2014 roku, kiedy w salonach zadebiutował wodorowy sedan Mirai, w gamie modelowej marki znajdują się już wszystkie cztery zelektryfikowane jednostki napędowe, na których Toyota opiera swoją strategię rezygnacji z paliw kopalnych. Strategia ta zakłada, że ​​klienci na każdym rynku powinni być zachęcani do wybierania najbardziej przyjaznych dla klimatu samochodów, na jakie ich stać, biorąc pod uwagę ich możliwości finansowe, istniejącą infrastrukturę i wybory energetyczne danego kraju.

Rozwój transportu wodorowego jest ważnym elementem stopniowej eliminacji ruchu emisyjnego. Napęd wodorowy stanowi uzupełnienie pojazdów elektrycznych na baterie i jest szczególnie przydatny w większych samochodach, takich jak Toyota Hilux, a także w ciężarówkach i transporcie publicznym.

Sprawdź omawiane modele

Toyota Hilux Toyota Mirai Toyota RAV4

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą