Ponad 2 000 hybrydowych Highlanderów sprzedanych w Polsce
Hybrydowa Toyota Highlander przekonała do siebie polskich kierowców zainteresowanych dużymi SUV-ami. Od początku 2021 roku, kiedy 7-osobowa Toyota zadebiutowała w polskich salonach, jej sprzedaż przekroczyła 2000 egzemplarzy. Przestronny, komfortowy SUV jest oferowany w Europie wyłącznie z hybrydowym napędem na cztery koła AWD-i.
Toyota Highlander trafiła do sprzedaży w Polsce w styczniu 2021 roku. W kwietniu 2022 roku jej łączna sprzedaż przekroczyła 2000 aut. Do końca ubiegłego miesiąca polscy klienci kupili dokładnie 2 116 Highlanderów. Wszystkie sprzedane auta miały układ hybrydowy 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 248 KM z automatyczną przekładnią e-CVT i napęd na cztery koła AWD-i. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Pomimo dużej dynamiki napędu i masy własnej przekraczającej 2 tony, Highlander zużywa średnio zaledwie od 6,6 l/100 km paliwa.
Polacy najchętniej wybierają Highlandera w topowych konfiguracjach
Toyota Highlander jest dostępna w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia Prestige i Executive, z pakietem Tech oraz dodatkowymi akcesoriami. Najwyższa wersja Executive odpowiada za 56% całkowitej sprzedaży. Wersję Prestige z pakietem Tech wybrało 39% nabywców, zaś podstawową konfigurację Prestige tylko 5% kupujących. Z ośmiu wersji kolorystycznych najpopularniejsze lakiery nadwozia to Moon Dust (22% egzemplarzy), Attitude Black (18% egzemplarzy) i Royal Grey (17% egzemplarzy).
Najchętniej wybierana konfiguracja Highlandera wspiera kierowcę w bezpiecznym prowadzeniu, oferując cyfrowe lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni i wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Z luksusowego wyposażenia największego SUV-a Toyoty skorzystają także pasażerowie za sprawą elektrycznie sterowanego dachu panoramicznego z funkcją otwierania i uchylania, podgrzewanych skrajnych foteli w drugim rzędzie siedzeń czy otwieranej bezdotykowo klapy bagażnika.
Highlander w wersji Executive oferuje także wyposażenie dostępne dla wersji Prestige w pakiecie Tech. Składają się na niego 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, System Premium Audio JBL z 11 głośnikami, nawigacja satelitarna Toyota Touch® 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map oraz wentylacja przednich foteli.
Wysokiej klasy standardowe wyposażenie
W podstawowej wersji Prestige Highlander otrzymuje system multimedialny Toyota Touch® 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, 6 głośnikami, Android Auto™ i Apple CarPlay™ oraz usługami łączności Toyota Connected Car, kolorowy wyświetlacz 7″ na tablicy wskaźników i 3 porty USB na konsoli centralnej oraz 2 kolejne w zasięgu pasażerów z tyłu. Zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense zawiera m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia. Ponadto kierowca otrzymuje wsparcie systemu monitorowania martwego pola w lusterkach i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, układu detekcji przeszkód ICS, kamery cofania z automatycznym systemem czyszczenia, systemu stabilizacji toru jazdy przyczepy i off-roadowego systemu Trail Mode, który blokuje tylne koło bez przyczepności, zwiększając moment obrotowy na drugim kole.
Komfort podróży podnoszą także inteligentna trzystrefowa klimatyzacja z funkcją wykrywania liczby pasażerów, inteligentny kluczyk, światła do jazdy dziennej LED oraz główne światła Bi-LED i duże aluminiowe koła 20″. Standardem jest także elektrycznie unoszona klapa bagażnika, skórzana tapicerka z perforacją oraz podgrzewanie przednich foteli i przedniej szyby.
Kompletna gama SUV-ów
Highlander to największy SUV w europejskiej ofercie Toyoty, która od tego roku obejmuje już wszystkie segmenty. Gamę SUV-ów i crossoverów marki otwiera nowe Aygo X. Popularny segment B-SUV reprezentuje Yaris Cross. Do kompaktowej Toyoty C-HR w drugiej połowie roku dołączy nowa Corolla Cross, zaś ofertę średniej wielkości SUV-ów, na którą składają się RAV4 z napędem benzynowym, hybrydowym i plug-in hybrid – wzmocni zaprojektowany od podstaw na zupełnie nowej platformie elektryczny SUV Toyota bZ4X. Gamę domyka 7-osobowy Highlander, zaprojektowany na tej samej co RAV4, lecz znacznie wydłużonej platformie TNGA-K. Highlander mierzy 4966 mm długości i może zmieścić do 1909 l bagażu za przednim rzędem siedzeń. Jest zatem większy i pojemniejszy od terenowego Land Cruisera.