fbpx

Toyota inwestuje w ograniczanie emisji i zwiększa produkcję baterii

main_image

Toyota będzie wyłącznym właścicielem Primearth EV Energy (PEVE), która produkuje baterie do samochodów hybrydowych. Firma powstała w 1996 roku ramach strategicznej współpracy Toyoty i Panasonic Holdings Corporation. Lider rynku hybryd przejmuje pełną kontrolę nad firmą, aby rozszerzyć portfolio jej produktów oraz zwiększyć możliwości produkcji baterii.

Zgodnie z wieloaspektową strategią rozwoju pojazdów Toyoty, Primeearth, który do tej pory skupiał się na dostarczaniu akumulatorów hybrydowych, wprowadzi na rynek nowe linie produktów do samochodów elektrycznych i akumulatorów hybrydowych typu plug-in. Masowa produkcja różnych typów akumulatorów do samochodów elektrycznych pozwala Toyocie elastycznie reagować na rosnące zapotrzebowanie rynku i życzenia klientów.

second_image

Jako największy na świecie producent samochodów Toyota co roku sprzedaje miliony zelektryfikowanych pojazdów, skutecznie ograniczając emisję gazów cieplarnianych na całym świecie. Nowe inwestycje obniżą koszty i zwiększą produkcję jednego z najważniejszych komponentów zelektryfikowanych napędów. Dzięki temu niskoemisyjne i bezemisyjne modele Toyoty staną się jeszcze bardziej konkurencyjna na rynku.

Strategiczne inwestycje w elektryfikację napędów

Toyota do roku 2030 zainwestuje na całym świecie 70 miliardów dolarów (8 bilionów jenów) w rozwój i produkcję samochodów zelektryfikowanych. Połowa tej kwoty zostanie przeznaczona na akumulatory i samochody elektryczne. Efektem nowej strategii jest m.in. rozwój mocy produkcyjnych akumulatorów w Japonii i Stanach Zjednoczonych oraz postęp w badaniach i rozwoju nowych technologii akumulatorowych. Toyota planuje w drugiej połowie dekady zmniejszyć o połowę koszty produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych i zwiększyć ich produkcję do 200 gigawatogodzin do 2030 roku.

Do 2030 roku firma chce wprowadzić cztery nowe technologie o lepszych parametrach ładowania i większej gęstości energii. W 2026 roku na rynek wprowadzona zostanie nowa generacja akumulatorów do samochodów elektrycznych o zasięgu ponad 800 km. Tańsze i wydajniejsze bipolarne akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe planowane są także w popularnych modelach o zasięgu przekraczającym 600 km. Kolejnym krokiem będzie produkcja bipolarnych akumulatorów litowo-jonowych o zasięgu ponad 1000 km. Toyota prowadzi także zaawansowane prace nad zupełnie nową technologią akumulatorów ze stałym elektrolitem, która ma pojawić się na rynku w 2027 roku. Obecnie szacuje się, że będzie mieć ona zasięg do 1200 km, a czas ładowania do 10 minut.

Strategia wielotorowego rozwoju napędów

Inwestycje Toyoty w nowe linie produkcyjne baterii, powstających w fabrykach firmy Primearth, to element realizacji celu osiągnięcia do 2050 roku neutralności klimatycznej bez ograniczania przy tym mobilności ludzi. Toyota chce jak najszybciej spopularyzować na całym świecie niskoemisyjne i bezemisyjne pojazdy, dlatego jej gama modeli opiera się na wszystkich rodzajach zelektryfikowanych napędów. To pozwala marce dostosowywać ofertę do specyfiki każdego rynku, potrzeb klientów i dostępnej infrastruktury. Dzięki temu miliony klientów na całym świecie mogą wymienić swoje konwencjonalne samochody spalinowe na niskoemisyjne pojazdy, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom.

Rozwój tak wielu różnych technologii napędowych ma także na celu optymalizację zużycia ograniczonych zasobów, takich jak kobalt, lit czy metale ziem rzadkich. Toyota uważa napędy hybrydowe, napędy elektryczne i napędy wodorowe za komplementarne rozwiązania, które ułatwią dekarbonizację różnych gałęzi transportu gdy są stosowane równolegle. Jednocześnie firma prowadzi badania nad paliwami neutralnymi klimatycznie, takimi jak bioetanol, paliwa syntetyczne czy wodór, oraz dostosowanymi do nich silnikami spalinowymi.

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą